wtorek, 21 stycznia 2014

??



Jestem załamana! Do połowy lutego musze wybrać przedmioty rozszerzone, czyli te, które chcę zdawać na maturze. Może to nie byłoby takie trudne, ale jak wiecie powinnam to „zestawić” ze studiami, na które chcę iść. I właśnie tu pojawia się problem. Nie mam pojęcia co chcę robić. Jedyne rzeczy, które wiem to jest to, że nie chcę iść na nic przyrodniczego itp., bo jestem bardziej humanistką no i najbardziej pasowałby mi Wrocław. Jestem w klasie prawniczej, ale prawo mnie nie kręci, a po za tym nie pasuję na prawo, jestem zbyt spokojna, nieśmiała... Myślałam nad dziennikarstwem, ale chyba się nie nadaję. Może jakieś kulturoznawstwo czy coś. Sama nie wiem. To jest straszne, że od tego po części zależy moje życie. Właśnie to mnie przeraża. W głowie mam pytania: A co jak wybiorę źle? Jak nie będę się nadawać? Jak nie poradzę sobie na danym kierunku? Jak się nie dostanę? Jak nie znajdę satysfakcjonującej pracy? Nie mogę ich sobie wybić z głowy. Myślę o tym codziennie. Z jednej strony chciałabym osiągać jakieś spektakularne sukcesy zawodowe, z drugiej pomagać ludziom (chociaż i tak pewnie będę to robić, bo do tego wykształcenia nie potrzeba), a czasem myślę sobie, że chciałabym mieć jakąś małą, przytulną kawiarnię. Jestem strasznie zdezorientowana! ;( 

Tak ogólnie to zima na mnie nie wpływa zbyt dobrze. Po przyjściu do domu najchętniej poszłabym spać. A jeszcze sprawdziany i kartkówki nie poprawiają mojego samopoczucia. Po za tym w naszej szkole zmieniono grupy na angielskim i dostałam się do tej najbardziej zaawansowanej, chociaż byłam prawie pewna, że trafię do tej średniej. Trochę się boję, że nie dam rady, ale przynajmniej mam dobry pretekst do nauki, więc te zmiany będą raczej na plus. Optymistycznym akcentem na koniec będzie garstka inspiracji, które jak zwykle znalazłam na http://weheartit.com/. ;) Lecę oglądać mecz! Trzymam kciuki. <3







"Stay with me"


11 komentarzy:

  1. najważniejsze, że musisz lubić swój zawód, tylko wtedy będziesz dobra w swojej pracy

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm.... patrząc z perspektywy czasu radziłabym wybrać kierunek studiów gdzie będzie dużo praktyki. Na większości kierunków jest dużooo za dużoo teori, która nic nie daje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam tak samo a teraz męczę się na kierunku który nie bardzo mi pasuje i muszę dociągnąć go do końca bo szkoda pieniędzy - studia zaoczne. Ogólnie to jest niby tak, że studia mają Ci nauczyć myślenia a praktycznej wiedzy i umiejętności to się tam raczej nie nauczysz. Niestety nie na kierunkach humanistycznych. Przede wszystkim nie spinaj się! Nie musisz iść od razu na studia :) możesz to sobie na spokojnie przemyśleć. Studia to nie przymus i papierek również powoli traci na wartości :) Pamiętaj- nic na siłę :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki sam problem jak ty! Nie wiem co chcę robic:(

    http://freshisyummy.blogspot.com/2014/01/happy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba każdego dosięgaja takie problemy. Ja jestem dopiero w I gimnazjum, ale już myślę: czy jeśli pójdę do szkoły teatralnej nie znudzi mi się to przypadkiem po tygodniu? A może lepiej pójść na dziennikarstwo? A co potem? Przecież mogę nie znaleźć pracy...
    Każdy czasem myśli podobnie, ale chcąc nie chcąc trzeba wybrać. Może jeszcze Cię olśni? Trzymam kciuki!

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. rozumiem Cie, wybranie przedmiotow rozszerzonych to ciezka sprawa. ja jakbym mogla wybrac szkole to poszlabym do zawodowki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam ten sam problem! Czy Ty też masz w tym roku maturę? Czy jest to związane z nową podstawą programową a jesteś w drugiej klasie:)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem dopiero w pierwszej liceum, więc jako druga będę zdawać nową maturę. W szkole wymagają,abyśmy do ferii wybrali przedmioty rozszerzone, które będziemy mieć w drugiej klasie. ;)

      Usuń
  8. miałam takie same dylematy, wybrałam matematykę, poszłam na studia, teraz jestem mgr matematyki i przestało mnie to kręcić, studia potrafią zniechęcić i to skutecznie :( trzymam kciuki za dobre decyzje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam nadzieję, że podejmiesz dobrą decyzję :p śliczne obrazki

    OdpowiedzUsuń
  10. Najważniejsza zasada: musisz swój zawód lubić i wiedzieć, że nie zmęczysz się nim / nie znudzi Ci się ;)
    Trzymam kciuki, żebyś podjęła dobrą decyzję :)

    http://onlygrape.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń