sobota, 20 kwietnia 2013

Wampiry z Morganville


Od jakiegoś czasu planowałam napisać na blogu o serii książek „Wampiry z Morganville” autorstwa Rachel Caine. W końcu znalazłam trochę czasu i chęci na napisanie tej notki.



Więc tak, książki opowiadają o czwórce przyjaciół: Clarie, Shane, Michael i Eve, którzy żyją w niezwykłym mieście. Morganville to miasto wampirów. Żyjący w nim ludzie muszą przestrzegać zasad, które ustanowiła Założycielka. W przeciwnym razie zginą. Główni bohaterowie złamali większość zasad, jednak dalej żyją. W kolejnych tomach przeżywają trudne chwile związane m. in. z miłością i walką o przetrwanie.

Myślę, że taki opis wystarczy.  Książki są wspaniałe, czyta się je bardzo szybko. Akcja pojawia się zaraz na początku każdej z nich, dla mnie to jest jedną z najważniejszych rzeczy w książkach. Polecam wszystkim niezależnie od płci i wieku.  Jeżeli chcecie oderwać się na jakiś czas od rzeczywistości to przeczytajcie te książki. ;D



Wampiry z Morganville:


1.Przeklęty dom (oryg. 2006, pol. 2009)

2.Bal umarłych dziewczyn (oryg. 2007, pol. 2009)

3.Nocna aleja (oryg. 2007,  pol. 2009)

4.Maskarada szaleńców (oryg. 2008,  pol. 2009)

5.Pan ciemności (oryg. 2009, pol. 2010)

6.Godzina łowów (oryg. 2009,  pol. 2010)

7.Rozwiane cienie (oryg. 2009, pol. 2010)

8.Pocałunek śmierci (oryg. 2010, pol. 2010)

9.Miasto Widmo (oryg. 2010, pol. 2011)

10.Pojedynek (oryg. 2011, pol. 2011)

11.Ostatni pocałunek (oryg. 2011, pol. 2012)

12. Czarny świt (oryg. 2012, pol. 2012)

13.Bitter Blood (oryg. listopad 2012, pol. planowane na 28 maja 2013 )

14.Fall Of Night (zapowiedź wyd. oryg. na maj 2013)





Ja osobiście bardzo lubię książki w tym stylu i przeczytałam ich już całkiem sporo. Moją przygodę z książkami o wampirach itp. zaczęłam  od „Zmierzchu”, który lubię. Jednak uważam, że jest dużo lepszych książek. Myślę, że na blogu pojawią się recenzje kilku z nich. ;)

Ktoś z was czytał książki z tej serii? Co o nich myślicie? Piszcie w komentarzach! ;)

"There’s only one life" :)

 

4 komentarze:

  1. nigdy nie czytałam książek tego typu, ale zachęciłaś mnie do tego ;)


    pozdrawiam
    ilovemystyle13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Na prawdę warto to przeczytać :)

      Usuń
  2. Ten design ładniejszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli ci się podoba mój blog to go obserwuj, jeżeli nie to nie. Nie będę "bawić się" w rzeczy typu "obserwacja za obserwacje". Przykro..

    OdpowiedzUsuń